crm integratie voip

Koppel je crm aan telefonie! Op zoek naar een manier om nog efficiënter te werken? Lees hier over alle voordelen over het koppelen van je CRM-systeem aan je telefonie


 

Werk efficiënter en koppel je VoIP aan je CRM-systeem

Moet jij voor je een klant kunt bellen eerst het nummer opzoeken in het CRM-systeem? Dan kan een CRM integratie met je zakelijke telefonie je een hoop tijd besparen, zeker wanneer je gebruik maakt van VoIP. Een koppeling tussen CRM en telefonie heeft daarnaast nog meer voordelen, waaronder een hogere klanttevredenheid en een professionelere uitstraling voor je bedrijf.

CRM integratie met VoIP

Het doel van een CRM-systeem is om een overzicht te hebben van alle klanten, klantcontacten en verkopen (vandaar ook de naam Customer Relations Management). In principe is dit systeem voor elke medewerker van een bedrijf belangrijk. Door je telefonie te koppelen aan het CRM-systeem, kun je nog efficiënter werken. Belt een klant je op? Dan zie je zo automatisch de klantgegevens staan en daardoor weet je meteen wie er belt. Dit is helemaal handig als je CRM integreert met VoIP. Voice over IP (VoIP) is bellen via internet en kan in principe vanaf elk device met internetverbinding. Als je gebruik maakt van een integratie tussen VoIP en CRM, kun je zelf kiezen met welk device je opneemt en zijn de gegevens van klanten altijd binnen handbereik. Zo hoef je nooit meer te zoeken naar de juiste klantgegevens tijdens een telefoongesprek.

Voor wie is een CRM integratie met VoIP interessant?

Het CRM-systeem koppelen aan je telefonie is eigenlijk voor elke ondernemer interessant. Het vergemakkelijkt namelijk contact met klanten en verhoogt de werkefficiëntie. Dat is niet alleen essentieel voor MKB maar ook voor grootzakelijke bedrijven – voor beiden geldt namelijk dat klanten contact kunnen hebben met verschillende medewerkers.

Voordelen van CRM integratie met VoIP

Een CRM integratie met telefonie heeft meerdere voordelen. Zo kun je met één klik op de knop de juiste klant bellen en alle bijbehorende gegevens zien. Maar CRM koppelen aan telefonie heeft nog meer voordelen.

Tijdbesparing

Je CRM-systeem integreren met je zakelijke telefonie/ VoIP maakt het werken vooral efficiënter, omdat het een hoop tijd scheelt. Door een pop-up boven in het scherm weet je meteen wie er belt en heb je alle gegevens zo bij de hand. Daarnaast gaat het zelf bellen naar klanten ook sneller – je hoeft immers niet meer eerst nummers op te zoeken in het systeem. Zeker wanneer je VoIP integreert met CRM, kun je veel tijd en moeite besparen.

Meer comfort voor medewerkers

Een ander groot voordeel van het koppelen van CRM en telefonie zoals VoIP, is dat het zorgt voor meer comfort onder medewerkers. Niets geeft zoveel stress als een klant die met spoed belt, terwijl je nog alle gegevens moet opzoeken. Door CRM en telefonie te integreren is die stress voorbij.

Een professionelere uitstraling

Een CRM integratie met VoIP zorgt ervoor dat iedereen weet welke contacten er zijn geweest met klanten. Dat zorgt ervoor dat je als bedrijf een eenheid uit kan stralen naar klanten, en dat vergroot je professionaliteit. Er is namelijk niets vervelender voor een klant dan meerdere keren hetzelfde verhaal te moeten vertellen omdat je telkens een andere medewerker spreekt, en die de juiste informatie intern niet makkelijk kan vinden. Door een integratie tussen CRM en telefonie voorkom je dat probleem. Alle gegevens over een klant worden zichtbaar wanneer deze klant belt, bijvoorbeeld in de vorm van een pop-up. Daarnaast houdt het systeem ook bij wie, wanneer, en met welke medewerker, heeft gebeld.

Hogere klanttevredenheid

Dat brengt ons meteen bij het volgende voordeel: meer tevreden klanten. Doordat klanten sneller te woord gestaan kunnen worden met de juiste informatie bij de hand, zal het contact tussen medewerkers en klanten veel soepeler worden. Eerdere telefoongesprekken, notities, afspraken en offertes – alles is binnen handbereik. En wanneer een klant contact opneemt, kan er automatisch een ticket worden aangemaakt. Zo ontstaat er een heel overzicht met gegevens over klanten en de momenten waarop er contact is geweest. Dat zorgt ervoor dat medewerkers beter kunnen inspelen op de wensen van een klant, ze kunnen immers al deze informatie vooraf of tijdens een nieuw gesprek inzien. Klanten zullen zich zo meer gehoord voelen en dat heeft een hogere klanttevredenheid tot gevolg.

Optimaliseren bedrijfsprocessen

CRM en zakelijke telefonie als VoIP zijn beiden softwaresystemen. Software biedt je niet alleen veel gemak, het kan je ook veel inzicht bieden die je vervolgens kunt gebruiken om je bedrijfsprocessen te optimaliseren. CRM integratie met VoIP zorgt ervoor dat alle informatie over klanten en telefoongesprekken in de cloud wordt opgeslagen. Dat maakt het mogelijk deze informatie te analyseren. Over welke onderwerpen komen de meeste vragen binnen? Hoeveel telefoontjes worden er überhaupt gepleegd en hoe lang duren die gemiddeld? En is de gemiddelde wachttijd wellicht te lang? Allemaal informatie die je iets verteld over de bedrijfsprocessen binnen je organisatie en wat er nodig is om deze processen verder te optimaliseren.

CRM integratie met VoIP via Computim

Ben je geïnteresseerd in het koppelen van je CRM-systeem en telefonie? Dan ben je bij Computim aan het juiste adres! Wij zijn al jaren specialist op het gebied van zakelijke telecommunicatie zoals VoIP en ondersteunen integratie met meer dan 300 CRM-systemen. Daarnaast streven we elke dag naar betere service en support. Wil je meer informatie over de integratie van CRM met telefonie? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder!

Computim gebruikt cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek en winkelen bij computim voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen en buiten onze website volgen en verzamelen. Hiermee kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. u kunt uw toestemming altijd weer intrekken.